Anyuka helyén marad!

Utolsó kommentek

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • sztahanov: ez mar jobb, de most dolgozom epp :-) (2010.08.25. 12:45) Blob
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • Gm: :))) (2010.03.21. 19:33) Szakácskések I. – A séfkés
  • gasztromán: Nagy örmmel olvastam a boltról a cikket! Én is felfedeztem, kb. fél évvel ezelőtt. Tényleg unikum ... (2009.07.29. 23:47) azbeszt - Marha jó!
  • burqus: Köszi a poszt beidézését és a jó hír terjesztését. Viszont a képeken egérmozgatásra felpattanó abl... (2008.09.28. 18:03) A legjobb kínai vendéglő

Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

api (1) biz (4) blogok (3) bookmarks (1) dizájn (4) facebook (13) feedek (19) friendfeed (1) gmail (3) google (19) iphone (4) kommentek (8) labels (1) myspace (3) nokia mosh (1) openid (2) orkut (1) sn (54) start (3) twitter (3) ui (8) videó (2) widgets (1) yahoo mash (1) Címkefelhő

Scobleizer

Nincs megjeleníthető elem

izotov

Google Reader shared items

filter
admin

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Google Reader Starred

Doransky

Nincs megjeleníthető elem

Szélessáv, hőtérkép, miegymás

2008.02.18. 11:29 The Bergengotian eszpee

ilyen lett

Csináltam hőtérképet, csodáljátok.

2005 óta tudjuk (pontosabban ekkortájt vettük észre), hogy a geoinformatika a jövő. Vagy ha nem is konkrétan a jövő, mindenesetre egy nagyon divatos és nem kevésbé izgalmas terület. Ekkor jelent meg ugyanis a Google Maps, ami — miután megnyitották az API-ját, mindennél népszerűbbé vált. Innen gyakorlatilag a képzelet szabott határt annak, hogy mire használható fel egy végtelenül részletes világtérkép, bármilyen adattal össze lehetett kombinálni, bármit rá lehetett pakolni. Számtalan szolgáltatás jött létre azzal az egyetlen szándékkal, hogy mindenféle pöttyöket rajzoljon — vagy rajzoltasson a felhasználókkal a térképre.

Ezért is volt furcsa, hogy amikor szükségem lett volna rá, nagyon nehezen találtam hőtérképet készítő szolgáltatást. Mindenki egy másfél éve indított, s akkor forradalminak számító szolgáltatást emlegetett, ami mikorra odaértem, azon túl, hogy lehetetlen volt adatok feltöltése, mostanra már teljesen elérhetetlen. A supporttal levelezve derült ki, hogy gyökeres változások előtt állnak a szolgáltatással, áprilisban relauncholnak.

Az egydélutános projektem így egy hónapba tellett, amíg az ötlettől a késztermékig eljutottam. Részben miattam ópenszószolta egy Python-programozó a saját céljaira barkácsolt gheat kódját, amit aztán sikerült összedrótoznom LacKac segítségével — aki most saját szerverén hosztolja nekem a generátort.

Az ötlet amúgy teljesen kézenfekvő, nem is értem miért nekem kell hogy eszembe jusson: van egy vagon nagyon érdekes településadat, amit térképen sokkal érdekesebb bemutatni, mint hosszú táblázatban. (Illetve a világ végére elrejtve, hogy csak egy maréknyi kitartó kutató találja meg, de ők is csak azért, mert ismernek embereket, akik elküldik nekik emailben). Szerintem fontos dolog lenne, hogy (nem csak) az állami pénzen készült kutatások, felmérések eredménye könnyen elérhető legyen (és ha már itt tartunk: könnyen értelmezhető) legyen mindenki számára. Ezért is volt fontos megcsinálni ezt a hőtérképet: proof of concept.

Persze tudom, mindegyikkel ezt megcsinálni már munka lenne.

A bejegyzés trackback címe:

https://izotov.blog.hu/api/trackback/id/tr35343911

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: dibujos bonitos de amor a lapiz 2017.11.25. 09:44:25

Asztali zen kert - Megyeri Szabolcs kertész blogja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása