Shared by eszpee
én nem bírtam végignézni, de "a szpotban képesek voltak egy MacBook Pro notebookot használni. Hiába ragasztgatták tele a hátulját mindenféle virágos matricákkal, az első pillanatban látszik, hogy az egy Apple gép, de a kétkedők nyugodtan meg is állíthatják a filmet 1:13-nál, ahol handras kifigyelte nekik a szirmok mögül kikandikáló almalevelet" - FAIL!
Azután, hogy több mint 300 millió dollárt költöttek a Microsoft brand újrapozicionálására és az egyik legfelkapottabb reklámcég, a Crispin Porter által készített, amúgy egész pofás reklámkampányra, a redmondi cég marketingesei gondoskodtak róla, hogy újra rajtuk röhögjön a fél világ. Sikerült egy olyan szpottal előrukolniuk, amit 20 évvel ezelőtt is legfeljebb a TV Shopban lett volnat elképzelhető. A reklámot látva sokan azt gondolták, hogy ez csak valami poén, aminek a leütése hamarosan követi majd az első, igazából csak teaserként funkciónáló darabot, mások az Apple, de legalábbis valami megátalkodott Microsoftellenes brigád kezét sejtették a dolog mögött.
Szeretnék azonban már az elején minden félreértést eloszlatni, mert az alant látható borzalom halálosan komoly, élesben is futott, és tényleg a Microsoft jegyzi. Ugyan nem magát a Microsoft márkát hirdeti, hanem annak egy aprócska szolgáltatását, a Songsmith névre hallgató, amúgy nem is akkora baromságnak tűnő, hülyebiztos zeneszerkesztő szoftverét, amely a számítógépre általunk felénekelt dal alá pakol hozzá illő, több paraméter beállításával módosítható zenei alapokat. A filmről azonban már nem mondható el semmiféle pozitívum, mind a kéi világ, mind a szereplők, mind a kivitelezés olyan, mintha egy 1987-es reklámot kapartak volna elő a készítők. Pedig nem. A Provident család kalandjait megszégyenítően ostoba sztori szerint a reklámszövegíró - nem vicc - apuka a reggeli mellett kifigyeli, amint kislánya a zeneszerkesztővel szórakozik, lenyúlja a lány számítógépét, amit magával visz, hogy a munkahelyén írjon egy reklámdalt az aktuális termékhez (egy a sötétben világító törölközőhöz), tapsra és ujjongásra késztetve főnökét és kollégáit.
Egyszerűen borzasztó, fájdalmas és elképesztő az egész, amit csak tetéz, hogy a szpotban képesek voltak egy MacBook Pro notebookot használni. Hiába ragasztgatták tele a hátulját mindenféle virágos matricákkal, az első pillanatban látszik, hogy az egy Apple gép, de a kétkedők nyugodtan meg is állíthatják a filmet 1:13-nál, ahol handras kifigyelte nekik a szirmok mögül kikandikáló almalevelet. Ezt az egész blamát az sem menti, hogy valószínűleg a nagy kampány mellett csak valami helyi ügynökséggel kalapáltatták össze. A szart már nem lehet visszalapátolni a lóba, mert a cucc kikerült a netre, ahol egy pillanat alatt körbejárta a fél világot, mindenkinek kellő muníciót szolgáltatva az éppen a Windows 7 marketingjére koncentráló, és azt egész ügyesen menedzselő cég ellenlábasainak. Ez a kis példa újra babizonyította, hogy az interneten a felülről szervezett kommunikáció egyáltalán nem működik, és a felhasználók magasról tesznek arra, mit akar nekik mutatni magából egy cég. Ők maguk döntik el, mit küldenek tovább, mi az amit megosztanak egymással, és hiába a százmilliós reklámfilm, ha egy teleshopos fércmű nagyobb nyilvánosságot kap. Csak remélni tudom, hogy a Microsoft tanul a hibáiból, és összekaparja magát végre, mert ez mindenkinek csak a hasznára lenne, függetlenül attól, hogy melyik platform híve. Forrás: adrants
Utolsó kommentek