Anyuka helyén marad!

Utolsó kommentek

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • sztahanov: ez mar jobb, de most dolgozom epp :-) (2010.08.25. 12:45) Blob
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • Gm: :))) (2010.03.21. 19:33) Szakácskések I. – A séfkés
  • gasztromán: Nagy örmmel olvastam a boltról a cikket! Én is felfedeztem, kb. fél évvel ezelőtt. Tényleg unikum ... (2009.07.29. 23:47) azbeszt - Marha jó!
  • burqus: Köszi a poszt beidézését és a jó hír terjesztését. Viszont a képeken egérmozgatásra felpattanó abl... (2008.09.28. 18:03) A legjobb kínai vendéglő

Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

api (1) biz (4) blogok (3) bookmarks (1) dizájn (4) facebook (13) feedek (19) friendfeed (1) gmail (3) google (19) iphone (4) kommentek (8) labels (1) myspace (3) nokia mosh (1) openid (2) orkut (1) sn (54) start (3) twitter (3) ui (8) videó (2) widgets (1) yahoo mash (1) Címkefelhő

Scobleizer

Nincs megjeleníthető elem

izotov

Google Reader shared items

filter
admin

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Google Reader Starred

Doransky

Nincs megjeleníthető elem

Paul Rand

2008.03.27. 11:05 plastik media eszpee

portrait_gift.jpg

Amerikai designer, a svájci grafikai stílus (Swiss Style) egyik megalkotója. Rengeteg nagy márkához készített identitást a ‘60-as, ‘70-es években, pl IBM, UPS és még számos. A honlapján részletes összefoglalót találhatunk a munkáiból.

Három évvel halála előtt, 1993-ban Steve Jobs nyilatkozott róla, amit most a YouTube-on is megtekinthetünk Rand honlapján. Rand csinálta nekik a kockás NeXT logót, és a kapcsolódó identitást. Elképesztő az igényesség, ahogy prezentálta a logót, a honlapon végig lehet kattintani a kiadvány néhány oldalát. Egy kisebb “tanulmány”, aminek a végén összeáll a logó, ennek utolsó lapját mutatnánk most be az érdeklődőknek:

next_love.jpg
olvassunk bele a honlapon a JPG-be is

Ami döbbenetes az a faszi (mármint Paul Rand) hozzáállása a client workhöz. Jobs-szal készült interjú egy részlete szabad fordításban:

Megkérdeztem tőle, hogy mutatna-e néhány további változatot [a NeXT logóra]. Erre azt válaszolta “Nem, én megoldok nektek egy problémát. És ezért ki fogtok fizetni. Nem kell, hogy használjátok a logót, de ha változatokra vagytok kíváncsiak, akkor inkább beszéljetek másokkal.”

I asked him if he’d come up with a few options. And he said “No, I will solve your problem for you. And you will pay me. And you don’t have to use the solution; if you want options, go talk to other people.”

Aktív dizájner koromban szerintetek hol voltam ekkora csávó valaha is? Emlékszem, egyszer valami hasonlót mondtam Nyírő Andrásnak ‘98-ban, kiküldött a picsába a szobából. :)

Még annyit hozzáteszek, hogy szintén egy nagy(obb) amerikai designernek (logo restaurátornak — Jim Parkinson) annak idején végeztem egy konzultációs munkát. Összefoglaltam neki a projektet, azt válaszolta, érdekli a meló, 6000 dollár lesz. Küldtem mintát, visszaküldött AI-ben hat változatot. Kértünk tőle egy újabb korrektúra fordulót, erre jött egy hasonló válasz: “Ez az ember nem én vagyok. Használják nyugodtan, ami eddig készült, nem számítok fel érte díjat. Viszonlángos.”

Ezek tényleg ekkora formátumú faszik.

Én meg csak ülök itt, reszelem a körmöm és hülyeségeket beszélek.

Függöny.

A bejegyzés trackback címe:

https://izotov.blog.hu/api/trackback/id/tr17398817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása