Na jó, nem erre találta ki őket, de Hemingway mindig jó példa. Valamikor régen ezt mondta F. Scott Fitzgerald-nak:
1 oldal mesterművet 100 oldal szarból csinálok. A szart pedig megpróbálom belerakni a kukába.
Volt 4 követendő irányelve.
1. Használj rövid mondatokat
Ahogy a mondatokra, úgy igaz a szolgáltatásokra is. Hosszú tulajdonság lista soha nem eredményez jó szolgáltatást. A jól megtalált fókuszra felépített szolgáltatások lesznek sikeresek.
Igazán rövid mondatok mindig hosszú mondatok lefaragásából jönnek létre a felesleg elhagyásával. A felesleg elhagyása kiemeli a lényeget, fókuszt teremt. Igaz ez holisztikusan és igaz a funkciók reprezentációiból kiindulva is.
2. Használj rövid első bekezdést
A nyitány rendkívül nehéz. Akkor jó ha rövid és velős.
A szolgáltatás első nézetének minden esetben pontosan tükröznie kell a következő kérdésekre adott válaszokat:
- Mi ez? - Hasznosság
- Hogyan használhatom? - Használhatóság
- Miért fontos ez nekem? - Kívánatosság
Minden felhasználónál van néhány másodperced, hogy kommunikáld a fenti üzeneteket. Gyorsnak kell lenni. Ha az emberek a nyitólapodra érkeznek, akkor ott kell hatni, ha belső oldalakra, akkor pedig ott.
3. Használj erőteljes/nyomatékos angolt
A vizuális kommunikáció részben vizuális rendszerezés, részben személyiség. A vizuális hierarchia a prioritás szabad kiosztása a vizuális hangsúlyoknak vizuális kapcsolatok manipulálásával, amely ezáltal könnyebb megértést hoz létre.
Egy jó szolgáltatás minden esetben elhivatottságból, fókuszból és jó célkitűzésből jön létre. Többszörös újragondolásból és sokszori próbálkozásból.
Ezek eléréséhez a következő kérdéseket érdemes gyakran feltenni - 37Signals-tól idézve -:
- miért csináljuk ezt?
- milyen problémát oldunk meg vele?
- ez most tényleg használható?
- valóban értéket adunk hozzá?
- meg fogja ez változtatni a viselkedést?
- van egyszerűbb megoldás?
- mi a lehetőség ára?
- valóban megéri?
4. Légy pozitív és ne negatív
Hemingway szerint mindent érdemes leírni azzal, hogy micsoda és nem azzal, hogy mi nem. Egy funkció megvalósítása azt jelenti, hogy:
- A felhasználás legfontosabb eseteit majdnem tökéletesen kezeli
- Vizuális reprezentáció és a feladatok folyama a megértést támogatja
Ez a mikro szinten azt jelenti, hogy minden funkció minden folyamatában minden elem a saját belső lényegének leginkább mefelelő vizuális reprezentációt és helyet kapja eztáltal azonnal érhető, hogy miért van ott és hova vezet. Röviden megmutatja, hogy “mi az”.
Utolsó kommentek