Anyuka helyén marad!

Utolsó kommentek

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • sztahanov: ez mar jobb, de most dolgozom epp :-) (2010.08.25. 12:45) Blob
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • Gm: :))) (2010.03.21. 19:33) Szakácskések I. – A séfkés
  • gasztromán: Nagy örmmel olvastam a boltról a cikket! Én is felfedeztem, kb. fél évvel ezelőtt. Tényleg unikum ... (2009.07.29. 23:47) azbeszt - Marha jó!
  • burqus: Köszi a poszt beidézését és a jó hír terjesztését. Viszont a képeken egérmozgatásra felpattanó abl... (2008.09.28. 18:03) A legjobb kínai vendéglő

Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

api (1) biz (4) blogok (3) bookmarks (1) dizájn (4) facebook (13) feedek (19) friendfeed (1) gmail (3) google (19) iphone (4) kommentek (8) labels (1) myspace (3) nokia mosh (1) openid (2) orkut (1) sn (54) start (3) twitter (3) ui (8) videó (2) widgets (1) yahoo mash (1) Címkefelhő

Scobleizer

Nincs megjeleníthető elem

izotov

Google Reader shared items

filter
admin

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Google Reader Starred

Doransky

Nincs megjeleníthető elem

Shuttle XPC, az új bútordarab. (Sokzárójeles.)

2008.02.18. 10:15 speak no evil eszpee

Végre lezárult Jul karácsonyi (!) ajándékának kálváriája.

shuttle

Az egész ott kezdődött, hogy kitiltottam az asztali gépeket (a nagy, zajos, ronda asztali gépeket) a lakásból. Volt szerencsém (melyik geeknek nem) pár évig egy (két) szerver (darabja átlag 5 vincsivel) mellett aludni (még egy zárójel), és ezért (vagy másért) mára (az átlagnál) érzékenyebb lettem az éjszakai neszekre: (megfelelő lelkiállapotban) a bedugva felejtett telefontöltő (magas frekvenciás sziszegés), a ledes irányjelzővel szerelt falikapcsoló (magas frekvenciás ciccegés), és hasonló zajok elég rossz hatással bírnak lenni a nyugalmamra — és akkor a nyoolról még nem szóltam.

(Lenne még pár dolog, amit szívem szerint kitiltanék: tápkábelek, telefontöltők, hangfalkábelek… Ha “-kábel” a vége, én kitiltanám.)

Asztali gép tehát kizárva, Julnak viszont tervezni kell, arra meg a laptop enyhén szólva nem a legmegfelelőbb választás a maga korlátaival, amikbe pedig egyre gyakrabban futott bele: kevés a proci, kicsi a vincsi… Kellett a kettő között valami megoldás.

Itt jönnek képbe a barebone PC-k: kicsik, általában a csendes üzem és a magas minőség fő tervezési szempont, a PC-k bővíthetőségét hozzák, és vannak köztük kifejezetten szépek.

(Aki ezen a ponton Mac Minit ajánlana (mert volt ilyen), felejtse el. Vagy még jobb, gondolkodjon el a bővíthetőség kérdésén, kezdve mondjuk a wifivel, VGA-val, vincsivel. Aztán jöhet a szoftverszett, és csak utána az árazás.)

Karácsony környékén volt egy sikerrel kecsegtető kűröm az Albacomppal és egy Asus Terminatorral, de aztán kiderült, hogy az ügy zavarosabb, mint gondoltam, a végeredmény pedig az lett, hogy nem kaphattam fekete Terminatort, ez pedig addigra showstopper probléma lett: Asus Terminator kizárva, pénz vissza, mindenki unboldog.

Aztán a héten megtaláltam az ultimate megoldást.

shuttle xpcShuttle XPC G5 3300g (a Glamor széria) alapú gyönyörűszép gép. Méretre kb. cipősdobozhoz hasonlítható, szálcsiszolt fekete fém ház krómberakásokkal (jól mutat a Bo asztalon, Das Keyboarddal, fekete egérrel), kék ledes jelzőfények, illetve a belsejéből (a szellőzőnyílásokon át) kiszűrődő vörös fény. Ugyan van benne egy nagy hűtőventilátor, eddig nem indult be egyszer sem: elegendő volt a heatpipe és a 3 centis alapventilátor. A VGA-kártya (512 megás valami GeForce) is passzív hűtést kapott, úgyhogy normális futás közben az egyetlen zajforrás a SATA-II vincsi. A 2 GB RAM és egy dual core proci (E6550, asszem 2,33 GHz) egyelőre bőven elég teljesítményt ad — amikor meg nem, akkor majd újabb 5000 forint keretében megveszem az akkori modern procit, és tolok a gépbe még 2 GB memóriát. 7.1-es hangrendszer (kit érdekel), sok USB, Firewire, wifi, alaplapi VGA (úgyhogy az extra passzív GeForce-szal együtt 5 videokimenet van a gépen, vehetek még 4 tévét), meg egy gigabit LAN, ami megintcsak kit érdekel, úgyis csak wifin nyomjuk. És jelenleg a tévébe van beledugva.

Pattan, na, mi meg örülünk neki. Néhány fotót feltoltam ide.

Itt tennék említést a gép vásárlásával és átvételével kapcsolatos nagyon keményen európai (pozitív rant!) élményemről. A Shuttle magyarországi forgalmazója a Gépbolt (.hu), ahol a következőképpen zajlott a vásárlás:

  1. Hétfőn összeállítottam a konfigot, de mivel nem szoktam gépet s.k. összeállítani, pdf-ben elküldtem a Gépboltosoknak véleményezésre. Vissza is írtak, hogy a VGA kártyán kívül (AGP-t pakoltam a kosárba, pedig PCI-x kell) rendben van a cucc.
  2. Kedden még egy körben megjárattam a konfigot, most már jó VGA kártyáva. Mután visszajeleztek, hogy jó a konfig, működőképes, leadtam a rendelést.
  3. A Gépbolt valahol a város szélén van, viszont mindenhol vannak partnereik, és a megrendelt cuccot a lakcímedhez legközelebbibe szállítják ki (ha nem kérsz házhozszállítást), ahova aztán elslattyoghatsz érte. Nekem ez a Budagyöngye volt.
  4. A Budagyöngyében a srácok összeszerelték és kitesztelték a gépet, én meg hazahoztam.

Ennyi. A slusszpoén: az egész 3 napot vett igénybe: kedden rendeltem, szerdán kiszállítoták, csütörtökre összeszerelték. Profi, gyors, udvarias.

A gép meg szép. Mondtam már?

, , , , , ,

A bejegyzés trackback címe:

https://izotov.blog.hu/api/trackback/id/tr27343838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása