Anyuka helyén marad!

Utolsó kommentek

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • sztahanov: ez mar jobb, de most dolgozom epp :-) (2010.08.25. 12:45) Blob
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Pénztörténet: www.youtube.com/watch?v=Fpk35NO5WtE&feature=share&list=UU86sMRBpLe1Xteg1GVXg12A&index=3 (2013.12.23. 13:15) Árulás és koncepciós per az ezerforintoson
  • sztahanov: tudni kell mikor feladni, en pl most harom ora keresgeles utan feladtam. (2010.08.25. 22:58) Blob
  • Gm: :))) (2010.03.21. 19:33) Szakácskések I. – A séfkés
  • gasztromán: Nagy örmmel olvastam a boltról a cikket! Én is felfedeztem, kb. fél évvel ezelőtt. Tényleg unikum ... (2009.07.29. 23:47) azbeszt - Marha jó!
  • burqus: Köszi a poszt beidézését és a jó hír terjesztését. Viszont a képeken egérmozgatásra felpattanó abl... (2008.09.28. 18:03) A legjobb kínai vendéglő

Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

api (1) biz (4) blogok (3) bookmarks (1) dizájn (4) facebook (13) feedek (19) friendfeed (1) gmail (3) google (19) iphone (4) kommentek (8) labels (1) myspace (3) nokia mosh (1) openid (2) orkut (1) sn (54) start (3) twitter (3) ui (8) videó (2) widgets (1) yahoo mash (1) Címkefelhő

Scobleizer

Nincs megjeleníthető elem

izotov

Google Reader shared items

filter
admin

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Google Reader Starred

Doransky

Nincs megjeleníthető elem

Kik használják a web 2.0-ás szoláltatásokat?

2007.10.07. 15:55 Médiablog sztahanov

A cégeknek (köztük a médiacégeknek) nem elég belépniük a Second Life-ba, vagy saját profilt létrehozni a MySpace-en,  vagy a Facebookon (nálunk legoininkább az iWiWen) és várni a csodást. Azok se számítsanak gyors változásra, akik figyelik a megmondóembereket és minden új webkettes holmit kipróbálnak.

Mindenképpen érdemes alaposan megvizsgálni hogy kik, és milyen módon használják a blogokat, a videómegosztókat, a közösségi hálózatokat. Az amerikaiak viszonylag jobb helyzetben vannak, mert olyan adatokat kapnak, mint ez itt, lejjebb. Mi, magyarok egyelőre epedve várjuk, hogy néhány részvizsgálat után valaki alaposabban, árfogón megvizsgálja a hazai piacot.


Ha bírod az angol nyelvet, akkor a legegyszerűbb, ha megnézed az eredeti, a BusinessWeek oldalán publikált ábrát. (Ott szép nagyban, olvashatóan látható minden.) A segítségre szorulóknak itt a magyarázat::


Legfelső sor (ciklámen szín): Alkotók Ők akik blogot írnak, videókat töltenek fel, vagyis (többé-kevésbé) önálló tartalmat állítanak elő. Persze, a 21 év körüli korosztály a vezető, de 40 év fölött is van némi jele az életnek. (Tapasztalatom szerint a szakblogok – ezen belül a j-blogok - szerzői között sok a 40 év feletti)

Második sor (piros): Kritikusok. Hozzászólásokat, értékeléseket, teszteket írnak. Véleméynem szerint rendkívül értékesek a média számára is. Ők azok, akik valóban kötődnek az adott témához, gyakran képesek komoly értéket hozzáadni az eredetileg publikált tartalomhoz. Az ábra jól mutatja, hogy itt valamivel jobbra (vagyis a tiniktől a huszonévesek felé tolódik a súlypont. Még a negyvenesek aránya is 18 %, ami nem is rossz, hiszen a huszonéves csúcs is „csak” ennek a duplája.

Harmadik sor (narancs): Gyűjtők. Ők azok, akik valóban használják az RSS-t és s címkéket. Szép, viszonylag egyenletes az eloszlás, viszont elég kiábrándító, hogy még a legaktívabb rétegben is csak 18 % a Gyűjtők aránya. (Érdemes törni miattuk magad?)

Negyedik sor (citromsárga): Csatlakozók. Ők azok, akik belépnek a közösségi hálózatokba. Nyilván nem fogsz meglepődni az eredményeken: Itt lehet elérni a huszonéveseket.

Ötödik sor (zöld): Kukkolók. Ők a blogok, videók, podcastok közönsége. Az eloszlás hasonló, mint az Alkotók között, de valamennyi korcsoportban 10-15 százalékkal többen vannak, mint azok. Az ábra jól mutatja, hogy hamis a mítosz: Nem csak az aktív tartalomelőállítók fogyasztják a közösségi tartalmakat.

Hatodik sor (szürke): Kivárók. Ugyan használják az internetet, de a közösségi média semmilyen formájában nem vesznek még részt. Óriásik a tartalékok. A médiának hatalmasak itt az esélyei. (Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy néz ki a szürke ábra nálunk?)

Megjegyzés: A BusinessWeek ábrái a Forrester Research anyaga alapján készültek A tanulmány sajnos fizetős, viszont elég részletesen ismerteti azt az Ars Technica

 

A bejegyzés trackback címe:

https://izotov.blog.hu/api/trackback/id/tr18189103

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: fishfinder chartplotter reviews 2018.08.24. 00:32:16

The Peacelike Mongoose - read and learn english

Trackback: humminbird helix 5 sonar gps fishfinder combo reviews 2018.07.01. 00:28:54

Mikor viszik már a házunkat? - Hitelkárosultak blogja

Trackback: raymarine dragonfly 5 pro reviews 2018.06.11. 19:02:25

Download 3d image commander free download - Free pediatric nclex review

Trackback: boat depth finder reviews 2018.05.28. 03:12:03

Bevehetetlen náci lovagvárak - FALANSZTER

Trackback: fish finder reviews 2018.03.31. 15:04:19

Szegénységi bizonyítvány - Piréz blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása